АРВЗ (АРІЗ) – Алгоритм рішення винахідницьких (Інноваційних) Завдань
У період 4-ї технічної революції та майбутнього зменшення робочих місць дуже важливо володіти таким Інструментом, як АРІЗ.
Вивчається тільки після проходження курсу: Евристика — Введення в ТРВЗ (Теорія Рішення Винахідницьких Завдань). Сильне Системне Мислення. Розвиток Творчої Уяви (РТУ)
АРВЗ був винайдений Г.С.Альшуллером, див.ТРВЗ, кілька разів модифікувався, і в даний час адептуються різними школами ТРВЗ, для вирішення будь-яких виникаючих в процесі життя, роботи Завдань. Є окремий напрямок ДАРІЗ – дитячий АРІЗ, яким ми теж займаємося.
АРВЗ є потужним інструментом Розвитку Творчої Уяви. Дозволяє визначити і побачити своє завдання, формує Творче Мислення.
Наш Курс навчання АРАРІЗ, спрямований на практичне вирішення різнобічних життєвих завдань. Для початку, ми розглядаємо Інженерні задачі, їх рішення, і тренуємо на них саму роботу з АРІЗ. Після – ми пропонуємо вирішувати безпосередньо ВАШІ завдання, , з отриманням дуже несподіваних відповідей.
Курс складається з 7 занять по 2 години:
- Навіщо це знати? Закон витіснення Б.М. Злотіна.
- Еволюція методів творчості. Неалгоритмічні методи творчості.
- Понятnz Ідеального Кінцевого Результату (ІКР). ІКР як функція (перед-курс ФВА).
- Системне мислення (система-підсистема- надсистема; антисистема). Закони розвитку технічних систем – ЗРТС (перед-курс Системології). Протиріччя
- Алгоритм Рішення Винахідницьких Завдань – АРВЗ. АРВЗ-85В.
- Типові прийоми розв´язання технічних протиріч (ТПРТП) у винахідницьких завданнях.
- Репольний аналіз (РА). Основні правила.
- Стандарти на рішення винахідницьких задач (Стандарти ТРВЗ).
- Застосування явищ і ефектів приватних наук при вирішенні технічних завдань.
- Науково-фантастична література в курсі ТРВЗ. Шкала «Фантазія-2».
- Творча особистість. Життєві Стратегії Творчої Особистості (класика; перед- курс Цілепокладання і ЖСО).
- Додатки ТРВЗ: ТРВЗ у техніці та в нетехнічних областях.
Понятійна база АРВЗ:
- АРВЗ – Алгоритм рішення винахідницьких Завдань.
- ІКР – Ідеальний Кінцевий Результат.
- Поліекранне мислення – система – підсистема- надсистема. антисистема.
- Конфліктуюча пара – Пара Інструмент – Виріб.
- ФВА – Функціонально вартісний аналіз.
- Технічне протиріччя. Фізичне протиріччя.
- Оперативні зони і час. Ресурси.
- Реполи – Речовина – Поле.
- Оператор РЧВ – Розмір – Час – Вартість
- ММЧ – Моделювання маленькими чоловічками.
- ЗРТС – Закони Розвитку Технічних Систем.
Отже, Для чого ж потрібен АРІЗ? Прості завдання вже всі вирішено. Способи їх вирішення вивчаються в школі (якщо не у середній, то у вищій), для їх вирішення розроблені програми, їх рішенням займаються фахівці, які присвятили цьому все життя. Що ж залишилося?
А залишилися завдання складні. Для вирішення яких не підходять відповіді з підручників, для вирішення яких не написані відповідні програми, для вирішення яких навіть немає фахівців!
Г.С. Альтшуллер розробив систему, завдяки якій будь-яка (спочатку тільки будь-яка технічна) проблема, перетворювалася в задачу. А завдання, буквально через кілька кроків, зводилося до пошуку протиріччя. А вже для вирішення протиріч було підібрано досить засобів, щоб найскладніша технічна задача «здалася» під їх натиском.